Przesyłka uszkodzona
Kto jest nadawcą i kto jest odbiorcą?
Nadawcą jest osoba lub firma wysyłająca przesyłkę, natomiast odbiorcą jest osoba lub firma, która ją otrzymuje.
Jak można opisać uszkodzoną paczkę?
- Paczka zgnieciona
- Karton rozerwany
- Widoczne ślady otwierania pudełka
- Taśma naderwana lub zniszczona
Przesyłki kurierskie
Podczas odbioru przesyłki, zalecamy sprawdzenie jej stanu w obecności kuriera. W przypadku uszkodzenia przesyłki, należy poprosić kuriera o spisanie protokołu szkody, w którym zostaną opisane widoczne uszkodzenia opakowania zewnętrznego lub produktu. Protokół powinien być sporządzony w dwóch egzemplarzach, podpisanych zarówno przez klienta, jak i kuriera. Jeśli klient zauważy uszkodzenie przesyłki, ale nie spisze protokołu, może nie być w stanie później złożyć reklamacji i oczekiwać rekompensaty za szkody. Jeśli opakowanie nie wykazuje żadnych śladów uszkodzenia, ale towar w środku jest uszkodzony, klient ma 7 dni od dostarczenia paczki na spisanie protokołu szkody, po wcześniejszym zgłoszeniu reklamacji i wezwaniu kuriera. Przed spisaniem protokołu szkody, zalecamy zachowanie opakowania przesyłki. Kopia protokołu szkody jest niezbędna do zgłoszenia reklamacji.
Termin na zgłoszenie reklamacji i spisanie protokołu szkody dla już odebranej przesyłki wynosi 7 dni kalendarzowych od daty odbioru przesyłki.
Po stwierdzeniu uszkodzenia w wyznaczonych terminach, zalecamy podjęcie następujących działań:
- Wykonywanie zdjęć na każdym etapie sprawdzania paczki (widoczne uszkodzenia, etykiety ostrzegawcze, ślady otwierania pudełka, wgniecenia, rozdarcia, uszkodzenia produktu wewnątrz paczki).
- Zgłoszenie tego faktu drogą e-mailową na adres: sklep@sparso.pl, podając opis sytuacji, dołączając zdjęcia oraz skan lub zdjęcie protokołu szkody.
Paczkomat
W przypadku odbioru uszkodzonej przesyłki z paczkomatu, można złożyć reklamację, wybierając opcję “Mam uwagi do paczki” na ekranie paczkomatu i postępując zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Należy pozostawić taką paczkę w skrytce. Odbiorca otrzyma formularz reklamacyjny drogą e-mailową, który musi wypełnić i zatwierdzić w ciągu 14 dni. Jeśli formularz nie zostanie wypełniony w wyznaczonym terminie, przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. Operator, po zainicjowaniu reklamacji, otworzy paczkę w sposób komisyjny i sporządzi stosowny protokół. Odbiorca ma możliwość odebrania przesyłki z oddziału do momentu złożenia reklamacji.
Jeśli opakowanie nie wykazuje żadnych śladów uszkodzenia, ale towar w środku jest uszkodzony, klient ma 14 dni na zgłoszenie reklamacji. Reklamację można zgłosić w najbliższym oddziale InPost, wypełniając protokół szkody i składając reklamację, lub za pomocą formularza online na stronie Paczkomaty InPost, podając odpowiednie informacje.
Termin na zgłoszenie reklamacji i spisanie protokołu szkody dla już odebranej przesyłki wynosi 14 dni kalendarzowych od daty odbioru przesyłki.